ציוד הרכיבה שאתה חייב שיהיה לך

ציוד בטיחות לרכיבה שחובה להחזיק

 

ציוד רכיבה על אופנוע, או על כל רכב דו גלגלי, הוא חלק מהותי מחוויית הרכיבה והבטיחות ויכול להיות ההבדל הגדול בין נסיעה מהנה ונוחה לבין נסיעה מסוכנת, לא נוחה או אפילו קטלנית.

 

להלן מספר ציוד בטיחות שחובה להיות לכל רוכב:

 

קַסדָה

 

מגפיים

 

ז'קט או גופיה

 

כפפות

 

 

ציוד לאופנוע הוא דבר חשוב לבטיחות הרוכב. זה יכול לעזור להגן על הגוף מפני פציעה במקרה של תאונה, ואף להציל  את חייך!

 

הפריטים החשובים ביותר הם קסדה, ז'קט וכפפות. יש כאלה שיחזיקו גם במגפי רכיבה, על מנת לשמור על הרגליים ולמנוע פציעה שלהן.

 

יש לחבוש קסדה בכל עת על אופנוע, כדי לספק הגנה במקרה של תאונה. יש ללבוש מעיל אופנוע כדי להגן מפני פריחה ושפשופים בכביש שעלולים לקרות אם אתה נופל מהאופניים וגולש במורד הרחוב. כפפות חשובות גם מכיוון שהן יכולות לעזור לשמור על הידיים שלך חמות ויבשות במזג אוויר קר יותר, כמו גם לספק הגנה מפני שחיקה אם אתה נופל מהאופניים וגולש במורד הרחוב. מגפי רכיבה, עוזרים בהחלפת ההילוכים, ומעוצבים כך שמקיפים בהגנה חזקה ומלאה את אצבעות הרגליים, העקב, השוק והרגל האחורית והסוליה סופגת זעזועים.

איך בוחרים מגפי רכיבה לאופנוע ?

 

כאשר רוכב אופנוע עובר תאונה, אזור הרגליים וכפות הרגליים הם הראשונים להיפגע, מאחר ובזמן התאונה, כאשר הרוכב מנסה לבלום את הנפילה, האופנוע מחליק ונשכב על הצד. לכן, מאוד חשוב לנעול מגפי רכיבה איכותיים, שיתנו הגנה מקסימלית לרגל.

 

סוגי מגפי רכיבה

 

קיימים סוגים רבים של מגפי רכיבה. בעת הבחירה, חשובה לבחור את מגפי הרכיבה שנחוצים לרוכב האופנוע ובהתאם למטרות שלו – רוכב אופנוע כביש לא יקנה מגפי רכיבה לשטח והפוך.

 

רוכב אופנוע שטח, יקנה מגפי רכיבה מאסיביות יותר מאחר והתנאים בשטח קשים יותר ויש בו סיכונים גבוהים יותר לפציעות רגליים.

 

1) מגפי רכיבה לכביש : מגפי רכיבה קצרים, המיועדים לרוכב אופנוע שמעוניין בהגנה קלילה, שהמגפיים מספקות כיסוי ואחיזה יוצאי דופן. מגפיים אלו, עשויים מעור סינתטי, עם ציפוי TPU  לחיזוק באזורי פגיעה קריטיים [אצבעות ועקב]. בשל גזרתם הנמוכה, המגפיים מקנים להם מצב אידיאלי לרכיבה בכל מקום. בהקשר זה, המגף השמאלי, תוכנן כך שתהיה רמת דיוק מושלמת בעת העברת ההילוכים והגנה מהאגזוז, הנמצא גם בצד השמאלי..

2) מגפי רכיבה לשטח : מגפיים עמידות יותר, על מנת שיוכלו לעמוד באתגרים שמציב השטח ונוחות לשעות רכיבה ארוכות. קיימת סוליה העשויה מגומי עמיד, בצפיפות גבוהה, עם שוק פלדה שבעצם נותנים תמיכה לכף הרגל ולהגברת הנוחות. גם בסוג זה של המגפיים, יש תכנון מדויק לצורך המצב האידיאלי של העברת הילוכים ותזוזה חלקה על הפגים.

מגפי רכיבה

 

מה הופך ציוד רכיבה לשווה להוציא עליו כסף?

 

ציוד רכיבה הוא השקעה. אתה רוצה לוודא שאתה קונה את הדברים הנכונים, כדי שלא תוציא יותר מדי על משהו שלא יחזיק מעמד. הנה כמה מהיסודות שכל הרוכבים צריכים להחזיק בארון שלהם.

 

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת רכישת ציוד רכיבה הוא כיצד הוא יגן עליך. ככל שהציוד יקר יותר, כך הוא מציע יותר הגנה בדרך כלל. לדוגמה, קסדה עשויה לעמוד בפני פגיעה חזקה יותר מאשר זוג כפפות.

 

המחיר של ציוד הרכיבה נקבע גם לפי כמה זמן ומאמץ הושקעו בתכנון, בדיקה ושיפורו. אם ציוד פותח במשך שנים רבות ועבר בדיקות קפדניות לפני יציאתו לשוק, אז אתה יכול לצפות שמחירו יהיה גבוה יותר מאשר אילו תוכנן במהירות וללא מחשבה רבה על איכותו.

 

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן