מזג האוויר בבטומי

בטומי, בירת הרפובליקה האוטונומית של אדג'רה, היא עיר בגאורגיה השוכנת בחוף המזרחי של הים השחור. עיר זו נהנית מאקלים סובטרופי חם ולח המתאפיין בחורפים מתונים ובקיצים חמים. פוסט זה בבלוג ידון במזג האוויר בבטומי, כולל טמפרטורות, לחות ומשקעים.

טמפרטורות

בטומי בדרך כלל חווה חורפים מתונים וקיץ חם. הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 9°C (48°F) בינואר, החודש הקר ביותר בשנה, ל-24°C (75°F) ביולי, החודש החם ביותר בשנה. החודשים אפריל, מאי ויוני חמימים במיוחד, כאשר הטמפרטורות מגיעות לרוב ל-30 מעלות צלזיוס (86 מעלות פרנהייט).

לחות: הלחות בבטומי היא בדרך כלל גבוהה, אך היא בולטת במיוחד בחודשי הקיץ החמים. במהלך תקופה זו, האוויר לרוב רווי בלחות, מה שמוביל לתחושת חום מעיק ולצורך בהפסקות תכופות.

משקעים: בטומי יורדים בממוצע כמעט 1,000 מ"מ (39.37 אינץ') של משקעים בכל שנה, בעיקר בין החודשים אפריל לאוקטובר. במהלך תקופה זו, גשם הוא צורת המשקעים הנפוצה ביותר, אם כי יכולה להתרחש סופת רעמים מדי פעם. שלג, למרות שלא נשמע כמותו, הוא נדיר ומוגבל בדרך כלל לגבהים הגבוהים יותר של ההרים שמסביב. באופן כללי, ניתן לתאר את מזג האוויר בבטומי כמתון ולח, עם טמפרטורות הנעות בין 9°C (48°F) בחורף ל-24°C (75°F) בקיץ. אקלים מתון זה אידיאלי לפעילויות חוצות, מכיוון שהטמפרטורות לעיתים רחוקות חמות מדי או קרות מדי. עם זאת, רמות הלחות הגבוהות עלולות להיות לא נוחות במהלך חודשי הקיץ, ויש לקחת בחשבון את הסיכון של גשם או סופות רעמים. בסך הכל מזג האוויר בבטומי מתאים למי שנהנה מטמפרטורות מתונות וממטר גשם מדי פעם.


העיר בטומי ביום שמשי

לחות

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר בוחנים את מזג האוויר בבטומי הוא הלחות. האזור חווה לחות גבוהה כל השנה, אבל זה בולט במיוחד בחודשי הקיץ החמים. זאת בשל קרבתו של הים השחור, שמוסיף לחות לאוויר. זה יכול לגרום לפעילויות בחוץ לא נוחות במהלך הקיץ, מכיוון שהאוויר הופך מעיק וכבד. זה חכם לקחת הפסקות קבועות ולהישאר עם לחות כאשר עוסקים בפעילויות בחוץ בתקופה זו.

שמש: למרות הלחות והגשם התכופים, בטומי אכן זוכה לא מעט שמש. האזור ידוע בימי השמש שלו, כאשר רוב השנה רואים יותר מ-250 שעות שמש בכל חודש. זה נכון במיוחד בחודשי הקיץ, כאשר האזור זוכה לשמש ביותר, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור פעילויות חוצות. החודשים שטופי השמש של השנה הם בדרך כלל יוני, יולי ואוגוסט, שבהם רואים בממוצע יותר מ-300 שעות שמש כל אחד.

משקע

האזור ידוע גם בממטרי הגשם התכופים שלו. עונת הגשמים העיקרית מתחילה בסוף הסתיו ונמשכת עד סוף האביב. בתקופה זו נהוג לחוות גשם מספר פעמים בשבוע. כמות המשקעים משתנה, כאשר בחלק מהחודשים יורדים רק 20 מ"מ של גשם, בעוד שאחרים יכולים לקבל עד 80 מ"מ. האזור חווה גם שלג מדי פעם, בדרך כלל במהלך חודשי החורף דצמבר עד פברואר.

טמפרטורה: הטמפרטורה הממוצעת בבטומי די מתונה ונוחה. החודשים החמים ביותר הם בדרך כלל יוני עד אוגוסט, כאשר הטמפרטורה יכולה להגיע עד 30 מעלות צלזיוס או 86 מעלות פרנהייט. במהלך החודשים הקרים יותר של נובמבר עד פברואר, הטמפרטורה יורדת לממוצע של 10°C או 50°F. הטמפרטורה לעיתים רחוקות יורדת מתחת ל-5°C או 41°F, מה שהופך אותה ליעד המושלם למי שרוצה לברוח מחודשי החורף הקרים. בסך הכל, מזג האוויר בבטומי מתון ונעים כל השנה. האזור ידוע בימי השמש ובמטרי הגשם התכופים שלו, כמו גם ברמות הלחות הגבוהות שלו. מבחינת טמפרטורה, האזור בדרך כלל מתון ונוח, כאשר הטמפרטורות לעיתים רחוקות יורדות מתחת ל-5 מעלות צלזיוס או עולות מעל 30 מעלות צלזיוס. זה הופך את בטומי ליעד מצוין למי שרוצה ליהנות בחוץ ללא הטמפרטורות הקיצוניות של יעדים אחרים. למרות הגשם והלחות התכופים, האזור עדיין מציע שפע של שמש והוא מושלם לפעילויות חוצות.


חוף ים בבטומי ביום מעונן

מזג אוויר ממוצע

הטמפרטורה השנתית הממוצעת של בטומי היא סביב 17 מעלות צלזיוס או 63 מעלות פרנהייט, כאשר השיאים מגיעים ל-30 מעלות צלזיוס או 86 מעלות צלזיוס בחודשי הקיץ והשפל יורד לסביבות 10 מעלות צלזיוס או 50 מעלות פרנהייט בחודשי החורף. האזור חווה גם ממוצע של 47 ימי גשם מדי שנה, כאשר המשקעים הרבים ביותר מתרחשים בחודשים נובמבר עד מרץ. גם רמות הלחות באזור גבוהות למדי, כאשר רמת הלחות הממוצעת נעה סביב 75%. האזור ידוע בממטרי הגשם התכופים שלו, אבל הגשם הוא בדרך כלל קצר מועד ואחריו ימי שמש. ימי השמש מציעים הזדמנויות נהדרות לפעילויות חוצות וטיולים. בסך הכל מזג האוויר בבטומי מתון ונעים כל השנה. האזור חווה מעט גשמים מדי שנה ויש בו גם רמות לחות גבוהות, אבל הגשם הוא בדרך כלל קצר מועד ואחריו ימי שמש. הטמפרטורות בדרך כלל נשארות בטווח של 10 מעלות צלזיוס עד 30 מעלות צלזיוס, מה שהופך אותה ליעד מצוין למי שרוצה ליהנות בחוץ ללא טמפרטורות קיצוניות. עם שפע של שמש, ממטרי גשם מדי פעם וטמפרטורות נוחות, בטומי היא יעד נהדר עבור אלה שמחפשים מפלט שטוף שמש.

שינויים עונתיים

במהלך חודשי הקיץ בבטומי, הטמפרטורות יכולות להגיע עד 30°C או 86°F ורמות הלחות יכולות להיות גבוהות למדי. כמו כן, בחודשים אלו יורדים הכי הרבה גשם באזור, עם ממוצע של 47 ימי גשם בכל שנה. חודשי החורף קרירים בהרבה, כשהטמפרטורות יורדות לסביבות 10°C או 50°F ורמות הלחות יורדות. עם זאת, ימי השמש עדיין נשארים ומציעים הזדמנויות נהדרות לטיולים ופעילויות חוצות. המבקרים בבטומי צריכים להיות מוכנים למטר גשם או סופת רעמים מדי פעם. הגשם, לעומת זאת, הוא בדרך כלל קצר מועד ואחריו בדרך כלל ימי שמש. מטריות ומעילי גשם מומלצים תמיד בנסיעה לבטומי, מכיוון שהאזור ידוע בממטרי הגשם התכופים שלו. האזור חווה גם רמות לחות גבוהות כל השנה, כך שהמבקרים צריכים להיות מוכנים גם לכך. בסך הכל, בטומי היא יעד נהדר עבור אלה שמחפשים מפלט שטוף שמש עם טמפרטורות מתונות וממטרי גשם מדי פעם. האזור חווה מעט גשמים מדי שנה, אך הגשם הוא בדרך כלל קצר מועד ואחריו ימי שמש. עם הרבה שמש, ממטרי גשם מדי פעם וטמפרטורות נוחות, בטומי היא יעד נהדר לבריחה שטופת שמש.

מזג אוויר בבטומי:

חודש

טמפרטורה ממוצעת (°C)

לחות ממוצעת (%)

משקעים ממוצעים (מ"מ)

ינואר

6

80

50

פברואר

7

81

51

מרץ

9

82

52

אפריל

12

83

53

לסיכום, מזג האוויר בבטומי מאופיין בחורף מתון ובקיץ חם, והעיר חווה רמות לחות ומשקעים גבוהות. זה הופך אותה ליעד אידיאלי עבור חובבי חופים ותיירים המעוניינים לחקור את התרבות והאטרקציות הייחודיות של העיר.

 

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן