מה חשוב לדעת על דורבן בכף הרגל?


חווים כאבים חזקים בכף הרגל? יכולות להיות לכך לא מעט סיבות, אך אחת מהסיבות הכי שכיחות היא דורבן בכף הרגל. מדובר על מצב רפואי שבו ישנם כאבים עזבים בכף הרגל, כאבים שעלולים לשבש את שגרת החיים. אך לפני שאתם מתחילים לחפש רופאים שונים, מוטב כי תכירו את כל האינפורמציה הרצויה. כך תוך זמן קצר תמצאו את עצמכם מתגברים על המצב הרפואי הלא נעים הזה.

מדוע מופיע דורבן בכף הרגל?

יכולות להיות המון סיבות שיביאו אתכם למצב שבו יהיה לכם דורבן ברגל. זה יכול להיות בגלל השמנת יתר או בגלל נעילת נעליים לא נכונות. מהסיבה הזאת ישנה חשיבות לזהות את הבעיה בזמן, על מנת להתמודד איתה ביעילות. בחלק לא קטן מהמקרים כאשר הבעיה מתגלה באיחור, היא מביאה איתה החמרה משמעותית. הדורבן יכול להופיע גם בגלל מבנה כף הרגל או בגלל גנטיקה שעוברת מדור לדור בין בני משפחה.

איך ניתן לאבחן דורבן ברגל?

השיטה הכי טובה לזהות דורבן בכף הרגל היא פשוט לפנות לרופא מומחה. רופא מומחה המתעסקת עם בריאות כפות הרגליים, ולא כל רופא דרך קופת החולים. רק רופא מומחה אשר מכיר את הבעיות השונות ידע להבדיל בין דורבן לבין בעיות אחרות. לא תמיד הטיפול של דורבן והטיפול של בעיות אחרות בכף הרגל הוא טיפול זהה. לכן עליכם לקחת את זה לתשומת הלב שלכם – ולפנות רק לרופא שתסמכו עליו. לרופא יהיה את הציוד הדרוש על מנת לאבחן את הבעיה המדויקת.

איך כדאי לטפל בדורבן ברגל?

קודם כל מיד עם האבחון, מוטב כי תנחו כמה שיותר על מנת שלא תחמירו את המצב. יש כאלה שרוכשים מדרסים מיוחדים המיועדים להתמודד עם דורבן בכף הרגל. למי מכם שלא רוצה לרכוש מדרסים מיוחדים, יכול לנסות להחליף את הנעל. כל שינוי קטן שתעשו עשוי להביא איתו לשינוי כולל בהרגשה כולה. העיקר שתהיו עם יד על הדופק ותוודאו כי הדורבן לא הופך להיות כזה שיחמיר עם הזמן. כי ברגע שהמצב הופך להיות חמור יותר, הסיטואציה עלולה לצאת מכלל שליטה.

צילום:freepik

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן