למה חוגגים יום הולדת?

הוויקינגים חגגו ימי הולדת להישרדות: טקס המוזכר באגדות הוא Tannfe, או "מתנת שיניים" הניתנת לתינוק כאשר הוא מקבל את השן הראשונה שלו לחגוג את העובדה שהוא שרד את השנה הראשונה לחייו.

ההערכה

היא שהאנשים הראשונים שחגגו ימי הולדת היו המצרים הקדמונים, מכיוון שהם האמינו שימי ההולדת הם של בני משפחה מלכותיים כשהצטרפו לאלים. על פי ההיסטוריונים, מסורת חגיגת ימי ההולדת החלה בציוויליזציה המצרית והפכה פופולרית ברומא העתיקה. יום ההולדת של אותם אנשים שהיו שם יותר מחמישים שנה נחגג בפאר רב יותר ויום ההולדת של הגברים קיבל חשיבות רבה יותר.

זו מסורת שחוגגים ימי הולדת לאנשים שנולדו בימים מסוימים בשנה

אך לא תמיד זה צריך להיות כך. במקומות רבים בעולם, ימי הולדת בודדים במעורפל נחגגים במסיבות, עוגות מאופרות המעוטרות באותיות על גילאים של אנשים ומתנות. לכמה מלכים גדולים יש ימי הולדת רשמיים, הנקבעים ביום אחד בשנה שאינו עולה בקנה אחד עם יום הולדתם, אך בכל זאת מתקיימות חגיגות.

חגיגת ימי הולדת היא דרך מהנה לחגוג את השנה והחיים של הפרט. למרות שהתנ"ך לא אומר או מצווה שנחגוג את היום בו נולדנו, ואפילו לא אומר מתי עלינו לחגוג, אני חושב שכל אחד יכול לבחור את מי לחגוג ביום הולדתו.

ימי הולדת הם דרך לחגוג את הישרדותה של עוד שנה

לשתף וליצור זיכרונות עם חברים, משפחה ואהובים. אנו מדמיינים את ימי ההולדת כפי שהם נראים: חוגגים את יום ההולדת שלכם עם מישהו מבוגר יותר, נפגשים ונהנים עם האנשים שאתם אוהבים. יש אנשים שחוגגים ימי הולדת של האלים שלהם, ידוענים, מייסדים ואפילו הדתות שלהם.

למיליוני אנשים יש יום הולדת באותו היום

אבל ימי הולדת לא נחגגים על ידי אדם לא ידוע, אלא על ידי כולם, כי יש משהו מיוחד בחיינו ובשמחות הרבות הנובעות מהן. אנשים מודרניים לא יוצאים וחוגגים את היום המיוחד שלהם כי כולם יודעים את יום ההולדת שלהם ומזהים אותו מדי שנה. אז בפעם הבאה שאתה חוגג את יום ההולדת שלך או יום ההולדת של חבר או בן משפחה, זכור כי המסורת הזו חוזר אלפי שנים אחורה ויש לה דרך ארוכה ומפותלת בערפל הזמן ועד היום שאתה עומד עליו.

היוונים לקחו את הרעיון של חגיגת יום ההולדת מהמצרים

שחגגו את הפרעונים והאלים, והיוונים חגגו את אליהם ואת אלותיהם. הנוצרים הקדומים ראו בימי הולדת פסטיבלים וחגיגות, מסורות פגאניות שיש להימנע מהן בכל מחיר. שם היום היה נפוץ, והלידה הייתה אחד השלבים בתעודת הלידה שאנשים חגגו בשמם, גילם, כוחם או היסטוריה.

האזכור הראשון של חגיגות חג המולד באימפריה הרומית מתוארך לשנת 336 לספירה ומציין שינוי דרסטי ביחס הנוצרי לימי הולדת

למרות אמונתו שבני אדם נולדו מחטא קדום והעובדה שימי הולדת מוקדמים קשורים לאלים פגאניים, הנצרות ראתה במסיבות יום ההולדת במאה הראשונה לקיומן כרוע. הרומאים היו בין הראשונים שחגגו ימי הולדת עם משפחה וחברים והיו להם חגים לחגוג את יום ההולדת של אזרחים מפורסמים.

מהר קדימה למאה ה -17 באירופה וקבוצה נוספת של אנשים חגגה ימי הולדת עם עוגות עשויות סוכר דקדנטי ויקר

מסיבות יום הולדת של אנשים רגילים החלו לצבור פופולריות. מסיבות יום הולדת עם עוגות ממותקות היו אז זמינות רק לעשירים, והחומרים הדרושים נחשבו למותרות.

במהלך תקופה זו

רוב האנשים הפשוטים, במיוחד עבדים, החלו לחגוג ימים ספציפיים שהיו חשובים למעמדם, לאזורם או למשפחתם בטקסים מיוחדים שדמו לימי הולדת מודרניים. בשלב זה, אנו לא רואים אנשים רגילים חוגגים יום הולדת משלהם. גם אם אנשים היו נולדים ביום אחר, לא היינו חוגגים יום הולדת של זר.

יש לי חברה שאומרת לי שכאשר משפחתה חוגגת יום הולדת זה פחות חגיגה של הולדת הילד מאשר חגיגה של הקרבת עבודת ההורים

כולל אובדן עצום בזמן, אנרגיה ומסלול הקריירה. נר ליום הולדת הוא לא רק חגיגה של חיי הילד, אלא גם ביטוי לכמה אתה תתגעגע אליו כשהילד ימות. מסיבת יום ההולדת לילד הופכת לבר מצווה או לבת מצווה, בין אם ביום ובין אם בדייט ובין אם ביום אחר.

כאשר ילדי מקדיל היו צעירים הם חגגו ימי הולדת עם מסיבות נושא המבוססות על תחומי עניין של ילדים

אחד המרתפים שלהם הפך לתא מטוס, הכולל חלונות, כסאות, שורות חטיפים וסדרת סרטים. הרעיון הכללי של חגיגות ימי הולדת החל להשתלט בכל רחבי העולם, מסין, שם נחגג יום הולדת ראשון לילד עם מסיבת ילדים שמקורה בגרמניה בסוף המאה השמונה עשרה והיא התנאי המקדים הקרוב ביותר למסיבות יום הולדת עכשוויות. אם אתה חוגג יום כיומולדת, האושר שאתה חווה באותו יום הוא לא רק לשנה.

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן