התקנת דודי שמש בירושלים

בתקופת צנע בישראל בשנות החמישים, הממשלה אסרה על חימום מים בין השעות הערביים עקב מחסור בדלק, וכאשר המצב החמיר, הציע המהנדס לוי ישר לבנות גנרטור חשמלי כך שכל הבתים יכולתה לעבור לדודי שמש. מלחמת יום הכיפורים של 1973 והאמברגו הנפט שבעקבותיה הפכו את עצמאות האנרגיה לעניין ביטחון לאומי, וייסורי הבחירה היו כואבים במיוחד למדינה ללא הפקת נפט. עבור גרוסמן, פרופסור אמריטוס בטכניון ו מנהל פורום האנרגיה במכון נאמן למחקר מדיניות לאומית, המנדט לדוד שמש מיידי לישראל הגיוני לסדר היום הפוליטי של ישראל.

שימוש בדודי שמש בירושלים בתקופת הצנע

ישראל אסרה על מים חמים בין שעות הערב כשהמצב החמיר, המהנדס לוי ישאר הציע שהבתים יעברו לפאנלים סולאריים במקום לבנות יותר חשמל. גנרטורים טריקיים. הוא בנה בביתו אב טיפוס והקים את נריה, היצרנית המסחרית הראשונה של דודי שמש בירושלים בשנת 1953. בשנת 1967, אחד מכל 20 משקי בית חימם את המים עם השמש, ונמכרו 50,000 דודי שמש.
על מנת לקרוא פרטים נוספים אודות התקנת דודי שמש בירושלים ניתן לגלוש לאתר orenergy.co.il

לאחר משבר האנרגיה של שנות השבעים והשמונים העמידה כנסת ישראל חוק המחייב פאנלים סולאריים בכל הבתים החדשים, למעט מגדלים גבוהים עם שטח גג לא מספיק. התוצאה היא שישראל היא המובילה בעולם בתחום האנרגיה הסולארית לנפש, כאשר 85% ממשקי הבית משתמשים כיום במערכות תרמיות סולאריות, שווה ערך ל -3% מצריכת האנרגיה העיקרית שלה. ההערכה היא שישראל חוסכת שני מיליון חביות נפט בשנה באמצעות תנורי חימום אלה, שהם הצריכה הגבוהה ביותר בעולם.

בהשוואה למדינות מוכות בצורת שהן קטנות, ישראל משקיעה יותר ממשאביה בטיפול, טיפול ומחקר שפכים מכל מדינה אחרת בעולם. יותר מ -90% ממשקי הבית הישראלים משתמשים באנרגיה תרמית סולארית לחימום המים שלהם ומבנים רבים מופעלים על ידי אנרגיה סולארית. ישראל מובילה בעולם לא רק באנרגיה תרמית סולארית – אלא גם במיחזור מים וטכנולוגיות נקיות – כיום.

טכנולוגיות דודי שמש נפוצות בירושלים

כולל חימום מים סולאריים, מציעות שיטה ישירה, יעילה וחסכונית לפירוק חימום. חימום מים סולאריים הוא אחת הדרכים הקלות ביותר למשקי בית עם אקלים מתון וחשבונות חשמל נמוכים להשתמש באנרגיה מתחדשת ולהפחית את עלויות האנרגיה, נכתב בדו"ח CSI-T.

במדינות רבות בצפון אירופה אנרגיה סולארית לא משמשת רק לאספקת מים חמים, אלא גם לחימום אנרגיה בבית ב-15-25%. באזורי אקלים רבים, מערכות סולאריות מספקות אחוז גבוה (50-75%) מאספקת המים החמים.

התרומה של ישראל לפיתוח דודי שמש בירושלים המכונה בעברית "שמש", היא שבבתים רבים למרות שמי השמש חסרים אותם בשנת 1976. הכנסת אישרה חוק המחייב את כל הבתים החדשים להיות בנוי עם דוד שמש. עם זאת, הייתה פרצה משמעותית בחקיקה שאפשרה ליזמים גמישות לבנות בנייני דירות עם יותר מתשע קומות. ככל שמספר הדירות לגובה גדל, יותר ויותר בונים אינם כוללים חימום בפעילות הבנייה שלהם, אומרים נציגי התעשייה.

רשות האספקה הישראלית אישרה תעריף הזנה לתחנות כוח סולאריות. ספרד הייתה המדינה הראשונה שדרשה להתקין פאנלים סולאריים לייצור חשמל במבנים חדשים. אחת מתחנות הכוח הראשונות בעולם לייצר חשמל מאנרגיה סולארית היא הגדולה ביותר בריכה סולארית שנבנתה אי פעם לייצור חשמל והיא פועלת מאז 1988. שטחה של 210,000 מ"ר ומספק הספק חשמלי של 5 מגה-וואט.

הכל התחיל בתחילת שנות החמישים

כאשר ממשלת ישראל נתקל במחסור בדלק והגביל את הזמן בו ניתן לחמם מים. בתגובה, אנשים החליטו לחמם את המים שלהם באמצעות פאנלים סולאריים. אחת מתחנות הכוח הראשונות בעולם שייצרו חשמל מאנרגיה סולארית השתמשה בטכנולוגיה המכונה בריכת שמש, קולט שמש גדול עם מערכת אחסון חום משולבת לאספקת אנרגיה תרמית.

הנוף של ירושלים נוצץ ובוהק באלפי דודי שמש המעטרים את הגגות התקנתו של גייזר סולארי SA תלויה באקלים ובמיקומה של ירושלים. גורואים סולאריים מקצועיים חוברים כוחות באזורים מסוימים של ירושלים כדי לעזור לכם להציב את דוד השמש שלכם.

גד אור אנרגיות מספקת פתרונות מלאים ומותאמים אישית לחימום מים כולל ניתוח נתוני פרויקטים, טיוטות מקדימות, חישובי ROI והצעות מחיר, תוכניות הנדסיות מפורטות, פיקוח הרכבה, מכירות ותמיכה טכנית. Amcor Solar Energies Ltd., a חברת הבת של קבוצת אשטרום, הינה יצרנית מערכות חימום חשמלי סולאריות מובילה לשוק הישראלי והבינלאומי. עם למעלה מ -40 שנות ניסיון בתכנון, פיתוח וייצור, אמקור הרכיבה מגוון מקיף של פאנלים סולאריים ומכלים חשמליים סולאריים באיכות גבוהה. על ידי מכון התקנים הישראלי (I / I).

 

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן