דוד שמש במעלה אדומים

זה קצת ארוך אבל שווה קריאה. אני במעלה אדומים. יש לי שאלה בנוגע למים חמים סולאריים לבית שלי. השאלה: האם יש חיבור מים חמים סולאריים במעלה אדומים??

יש לקחת בחשבון כמה דברים לפני שמבצעים מערכת מים חמים סולאריים על גג. הנושא הראשון, והחשוב ביותר, הוא קירוי.

רוב חומרי הקירוי, כמו כל גגות חיים ופעילויות בחוץ, כוללים מצע אספלט חם. רוב חברות דודי שמש במעלה אדומים הקירוי מתקינות אספלט מסטיק חם (אספלט חם הוא המצע המשמש ומכוסה בחומר הקירוי) כדי למנוע כניסת מים/עיבוי לבית. זה דבר טוב. אך החיסרון הוא שמוצרי קירוי אלה נועדו לאפשר אספלט מסטיק חם להגן מפני האלמנטים, ועמידים בפני רטיבות. כפי שקורה לרוב, זה כולל הגנה מפני נזקי השמש.

אם בעל הבית מעוניין להתקין מערכת מים חמים סולאריים על גג עם גג המכיל מצע אספלט חם, לא ניתן להתקין את מערכת דודי השמש ישירות על הגג. על מנת שמערכת השמש תהיה על הגג, מערכת השמש חייבת להיות מחוברת לגג מתכת אטום (המכונה פעמים רבות גג מתכת), או, כמו עם בטון, על מצע בטון.

חברת דודי שמש במעלה אדומים

יש כמה חברות קירוי המציעות גג מתכתי כדי לאפשר התקנה קלה של פאנל סולארי ו/או מערכת מים חמים של דודי שמש במעלה אדומים. לעתים קרובות הקבלן יתן לקבלן להתקין את קירוי המתכת ולאחר מכן על בעל הבית להתקין את מערכת חימום המים הסולאריים.

ככזה, חברות אנרגיה סולארית כמו עבודות אנרגיה סולארית יעבדו לעתים קרובות עם בעל הבית כדי לספק מערכת פאנלים סולאריים, קירוי מתכת אטום, גג בטון (עם מערכת סולארית נפרדת) או, ברוב המקרים, התקנת גג מעל הגג הקיים כדי לאפשר מקום להתקנת דוד השמש (עם או בלי חשמל למערכת).

היבט חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא עלות המערכת, כמו גם הזמן הכרוך להשלמת המערכת. בהתאם לנסיבות שונות, מערכות מים חמים סולאריים, בין אם חשמליים או סולאריים, עלולות להיות יקרות וגם כרוכות בהרבה זמן.
עבור עוד פרטים נוספים בנושא של דוד שמש במעלה אדומים באפשרותך לבדוק כאן:

לדוגמה, על בעל הבית להתקין מיכל ולשאוב בעליית הגג, כך שהמים החמים יורדים לאחר מכן דרך הצינורות. מערכות אלו יכולות להיות כרוכות בהשקעה פיננסית גבוהה מראש, והן יכולות גם להוסיף את הזמן הנדרש להתקנת המערכת.

אני אישית ממליץ לבעלי בתים שיש להם אפשרות למערכת פאנלים סולאריים לשקול ברצינות את ההזדמנות הזו. עבור רוב בעלי הבית, יהיה זה שווה את זמנם ומאמציהם כדי להבטיח שהם רוכשים את המערכת הטובה ביותר שיש.

התקנת דודי שמש במעלה אדומים

כמו כן, שקול את הזמן שיידרש לפנלים הסולאריים להחזיר. אני, אישית, לא אתקין שום דבר לביתי שלא יחזיר לי את ההשקעה (ויהיה יותר מסתם פרויקט מעניין).

אם בעל בית מחפש מקום להתקנת מערכת מים חמים סולארית, אפשרות אחת היא להסתכל לאזור שבו יש כבר מערכות מים חמים סולאריים. לדוגמה, במעלה אדומים הוא מקום מצוין להתחיל לחפש מערכות דודי שמש באזור. אין הרבה מידע זמין, אבל ממה שלמדתי, ומה שנאמר לי, התעריף הנוכחי ברעננה הוא 6.3 סנט לקו"ש, ובעפולה הוא 4.5 סנט לקו"ש. ככזה, עלות מערכת המים החמים הסולאריים תהיה בערך 11 סנט לקוט"ש.

אני חייב לא להסכים עם רוב הפוסטים שלך. גג אינו אמור לשמש פאנל סולארי. כאשר הוא מותקן, הגג עצמו נמצא במגע ישיר עם האלמנטים. הגג עצמו, אפילו עם בידוד, יכול להתחמם מאוד. זה גם הניסיון שלי עם חימום מים בעזרת דודי שמש באזור מעלה אדומים.

 

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן