דיכאון טיפול עצמי

השינוי הזה בפרספקטיבה – מטיפול בעצמי להסתכלות פנימה – עזר לי לפתח מיומנויות ומודעות עצמית לכך. אני יכול להשתמש כדי להתמודד עם דיכאון וחרדה בחיי היומיום. שתפו בפינטרסט. הייתי חולה מאוד בדיכאון וחרדה, המודעות עזרה לי ליצור מרחב שבו. יכולתי לזהות כאב ולמצוא שלווה ויציבות בהווה.

פעילות גופנית יכולה לעזור להקל על הסימפטומים של דיכאון

להפחית מתח ולהגביר את תחושות השמחה והרווחה; פעילות גופנית יכולה לעזור לך לדאוג פחות, לקבל יותר אנרגיה, לישון טוב יותר ולהרגיש פחות מדוכא; פעילות גופנית סדירה ובחירות באורח חיים בריא (כגון התפכחות) יכולים לשפר את מצב הרוח שלך, להגביר את ההערכה העצמית שלך ולהפחית את ההשפעות של דיכאון.

עדויות מראות שפעילות גופנית יכולה להיות יעילה כמו תרופות בהפחתת תסמיני הדיכאון

חוקרים מ. ג'ונס הופקינס הראה שפעילות גופנית יעילה בהפחתת סימפטומים של חרדה ודיכאון. עדויות מראות שפעילות גופנית עשויה להיות דרך לנהל תסמיני דיכאון, הודות לאנדורפינים, דופמין וסרוטונין שמשתחררים במהלך פעילות גופנית וגורמים לנו להרגיש טוב יותר.

ביסוס הרגלים חדשים ושגרת יומיום תגביר גם את רמות הדופמין

ובכך תפחית דיכאון. לשבת ולצפות בתוכניות קומדיה או בסרטים, לקרוא בדיחות, לצחוק עם אחרים, או סתם לחשוב על משהו מצחיק שגורם לצחוק, יכולים להגביר את רמות הדופמין ולעזור להקל על תסמיני דיכאון. כל הזדמנות להקלה על דיכאון תעזור לשפר חשיבה חיובית ומצב רוח.

וייבי Vibee

עזרה עצמית לדיכאון יכולה לעזור להקל על הסימפטומים ולהעלות אדם בדרך להחלמה

טיפולים כגון טיפול פסיכולוגי ותרופות יכולים להיות יעילים בטיפול בדיכאון ובשיפור מצב הרוח. למרות שזה תמיד רעיון טוב לקבל טיפול רפואי מקצועי לדיכאון, יש גם דרכים אחרות שאדם יכול להפחית את תסמיני הדיכאון שלו בעצמו.

אתה עלול להרגיש אשמה

חסר תועלת, חסר תקווה וחוסר אונים לשנות את מצב הרוח שלך, אך במקום זאת אתה יכול לשכתב את המחשבות הללו או להחליף אותן במחשבות חיוביות יותר. נסה להשתמש בתמונות מנוהלות. דיכאון יכול להיראות קשה להתמודדות, במיוחד אם אתה נמשך מטה על ידי מחשבות אפלות ושליליות. דיכאון לעיתים קרובות גורם לך להרגיש מונעת מההיענות הפיזית והרגשית שלך, מה שמונע ממך את היכולת לטפל בעצמך.

דיכאון נקשר לתפקוד לקוי של האונה הקדמית במשך זמן רב

כך שאין זה מפתיע שאנשים עם דיכאון מתקשים לטפל בעצמם. אנשים עם דיכאון או חרדה נוטים להרגיש שהם "לא צריכים תרופות" וכתוצאה מכך, הם הופכים לא עקביים בשימוש בתרופות שלהם.

תסמינים של דיכאון יכולים להחמיר אם אתה מתעלם מהצרכים והטיפול העצמי שלך

כגון שינה טובה, אכילת מזון מזין ולקחת זמן להירגע. טיפול בעצמך חיוני מהרבה מובנים, והחשוב שבהם הוא למנוע את הישנות הדיכאון. עם זאת, עדיפות לטיפול עצמי הוא אחד האמצעים החשובים ביותר שאתה יכול לנקוט כדי להילחם בדיכאון.

כאשר דיכאון גורם לך לחשוב על דברים כמו

"אני טיפש", "אני כל כך חסר תועלת", "לא פלא שאף אחד לא אוהב אותי", "למה לנסות כי אני אכשל", הרעיון לקחת טיפול בעצמך יכול להתחיל להרגיש חסר ערך. רשימה של פעילויות כמו שמירה על היגיינה אישית, אכילה טובה וקבועה וביצוע פעילויות נעימות יכולות לעזור לך להיפטר מהדיכאון.

טריגרים יכולים להיות קשורים למזון (לדוגמה

מזון מעובד יכול להחמיר הפרעות נפשיות כמו דיכאון). חלק מהדמיון בין PTSD ותסמיני דיכאון כוללים שינה מוגזמת, איבוד עניין, כעס וערנות מוגברת. בנוסף לתרופות, לעתים קרובות חיילים משוחררים מגבירים את צריכת האלכוהול והתרופות שנקבעו על ידי הרופאים שלהם.

יחד עם זאת, טבעו של הדיכאון מקשה על פנייה לעזרה – הוא שואב את האנרגיה, התקווה והמוטיבציה שלך, מקשה על ביצוע פעולות שיגרמו לך להרגיש טוב יותר – זה אולי גם נראה בלתי אפשרי ליהנות להתאמן אם אתה מדוכא.

אני יכול להגיד לך שמתי

אני באמצע חבר העמים, נראה שהבעיות והדיכאון שלי נעלמים כמו. אני מתחייב לעזור לאנשים ולבלות זמן עם האנשים. אני הכי אוהב. כאדם עם דיכאון חמור והפרעת חרדה כללית. אני מרגישה שכל חיי ניסיתי כמיטב יכולתי לטפל בעצמי טוב יותר.

הנה כמה רעיונות שאתה יכול להביא לחיים

כדי לחיות במציאות מאושרת ובריאה יותר עכשיו. לדעת כיצד לעזור לאדם להתמודד עם דיכאון, כולל עידוד הטיפול העצמי הנכון ואסטרטגיות תומכות אחרות יכול לשפר את איכות החיים של מיליוני אנשים. להלן תשע דרכים בהן אדם מדוכא יכול לעזור לעצמו להתגבר או להפחית תסמינים של דיכאון קל עד בינוני.

מזגן מיני מרכזי

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן