סדר בחדר המשחקים

חדרי משחקים הם מקום שבו ילדים יכולים לשחק ולהיות יצירתיים. אבל, הם יכול להיות שם בלגן גדול. ילדים צריכים ללמוד איך לנקות ולסדר כשהם מסיימים לשחק.

 

הבעיה עם חדרי משחקים מבולגנים היא שהם לא רק מטרד, אלא יש בהם גם פוטנציאל להיפגע ולהיפצע מחפצים חדים או למעוד על הצעצועים. הם יכולים גם לקבל זיהומים ממגע בפריטים מלוכלכים.

 

הפתרון הוא ליצור סביבה בטוחה ונקייה כדי שהילדים יוכלו ליהנות ללא סיכונים של פציעה וזיהום. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי יצירת סדר בחדר המשחקים, שימוש במקומות אחסון ייעודיים, כגון ארון משחקים בשביל הצעצועים ושמירה עליהם מסודרים וכן הנחת כל דבר שהיה בשימוש.

 

החשיבות של חדר המשחקים בבית

 

חדרי משחקים הם הכרח לילדים. הם מספקים מקום לילדים לחקור וללמוד על העולם סביבם בסביבה בטוחה. הם גם מספקים להורים הפסקה מילדיהם, נותנים להם זמן להירגע וליהנות מבלי לדאוג שילדם יסתבך בצרות.

 

חדר משחקים מוגדר כאזור בו מאוחסנים או משחקים בו צעצועים, משחקים, ציוד ספורט ופריטים נוספים. חדר משחקים מספק לילדים יתרונות רבים והוא חשוב להתפתחותם.

 

חדר המשחקים הוא מקום בו הילדים יכולים לשחק בסוגים שונים של משחקים וליהנות. זה גם מקום שבו ההורים יכולים לבלות זמן איכות עם ילדיהם.

 

כדי שגם ההורים וגם הילדים יקבלו את מבוקשם, חשוב להם להתפשר על כמה מקום מקבל כל אחד בבית.

ארון משחקים

טיפים לחדרי משחקים ביתיים מבולגנים

 

כמה טיפים לשמירה על חדרי המשחקים בבית מסודרים ומאורגנים.

 

1) שמור קופסת צעצועים או סל ייעודי בכל חדר המאפשר לילדים להניח את הצעצועים שלהם לאחר שסיימו לשחק איתם כך שיהיה קל יותר לנקות בסוף היום.

 

2) שמור על שטח פתוח לילדים לשחק בו על ידי פינוי שולחנות או כיסאות, כך שיהיה להם הרבה מקום להשתולל מבלי להפיל רהיטים או להיתקל בקירות ובמפגעים אחרים.

 

3) ודא שיש שפע של אחסון זמין עבור צעצועים שאינם שייכים לאף חדר מסוים (כמו פאזלים או משחקים). ארון משחקים יכול להיות ממש טוב במקרה כזה. אפשר לאחסן בו גם ספרים.

 

התמודדות עם הפרעות בחדר המשחקים

 

אין פתרון חד משמעי להתמודדות עם ההפרעה בחדר המשחקים. זה מאוד תלוי באישיות של ילדכם ובאופן שבו הוא מגיב לאסטרטגיות שונות, וזה תלוי גם בכם – איך אתם מגיבים למצב – האם אתם מסדרים ומנקים אחריו או שאתם נותנים לו לעשות את זה ?

 

חלק מהילדים רגישים יותר ויתעצבנו אם הצעצועים שלהם לא יוזזו. לילדים אחרים אולי לא אכפת כל כך מהסדר וייתכן שהם מתמקדים יותר במשחק עם הצעצועים שלהם מאשר בארגון שלהם.

 

יש חשיבות מאוד גדולה ללמד את הילד לסדר ולנקות אחריו, כשהוא מסיים לצבוע או לשחק במשהו. זה מעבר לשמירה על סביבה נקייה ומסודרת, זה גם לעזור לילד לגלות בגרות, ללמד אותו מהי אחריות.

 

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן