כשמדובר בילדים ובזמן המשחק שלהם, ההורים רוצים לוודא שהם בטוחים ונהנים. ישנן מגוון דרכים לעשות זאת, אך אחת הפופולריות ביותר היא להוציא אותם החוצה. רבים נאלצים לנסוע רחוק כדי להגיע אל מגרשי המשחקים וחשוב להקפיד גם על הבטיחות בדרך ולוודא שהילדים מוגנים בכסא בטיחות.

מגרש משחקים הוא סביבה בטוחה לילדים לשחק ולחקור. גני השעשועים הטובים ביותר מתוכננים מתוך מחשבה על הצרכים שלהם. אלה כוללים זמינות של סוגים שונים של ציוד משחק, אמצעי בטיחות ועיצוב המעודד משחק טבעי.

הסוגים הפופולריים ביותר של מגרשי משחקים בחוץ הם אלו המציעים פעילויות להפעלת כל חמשת החושים. ילדים צריכים להיות מסוגלים לגעת, לראות, להריח, לטעום ולשמוע כדי לחקור את עולמם במלואו. הם גם זקוקים להזדמנויות לאינטראקציה חברתית עם ילדים אחרים וגם עם מבוגרים.

המקום לפורקן אנרגיות

גן משחקים לילדים נחשב גם למקום בו הילדים פורקים את האנרגיות והמרץ שלהם ע"י כך שהם רצים, קופצים, מטפסים. אמנם הם עושים את זה במוסדות החינוך בהם הם נמצאים, אבל זה לא ברמה של פורקן אנרגיות. רוב הזמן בגני הילדים מושקע ללמידה, בדרך כזו אחרת ומידי פעם, מוציאים אותם להפסקות, כדי "לשחרר לחץ" ולא מעבר לכך.

בשעות הפנאי, ההורים לוקחים את הילדים לגן המשחקים השכונתי, שהוא גם מקום המפגש של הילדים עם חבריהם- מהגן או מהשכונה, ובו הילדים מוציאים את כל האנרגיות שלהם.

בסופו של דבר, הילדים חוזרים הביתה עייפים מאוד. זו גם המטרה של ההורים.

גן משחקים לילדים

בטיחות בגן המשחקים 

כיף שיש לילדים מקום בו הם יכולים לפגוש את החברים שלהם ובאותה ההזדמנות לפרוק אנרגיות, אבל עניין הבטיחות יותר חשוב.

בשל נמרצותם של הילדים, רוב גני הילדים נבנו הרחק מהכביש. בחלקם יש אפילו גדרות, גם אם הם קרובים לכביש. בנוסף, בכל כניסה לגן המשחקים, אמור להיות שלט בו ניתן לראות על זמני הביקורת שהיו ואלו העתידיים להיות. אם אין או שהביקורת אינה בתוקף, יש להתריע על כך במיידי למוקד העירוני ולא להשתמש במתקני גן המשחקים. כך גם אם התגלה ליקוי מסוים באחד המתקנים, למשל : אם אחד המתקנים היה שבור, לא יציב כמו שאמור להיות, אין משטחי גומי מיוחדים ועוד.

חלק נוסף מהבטיחות של הילדים שלנו, הוא להלביש אותם בבגדים נוחים וללא פריטים שעלולים להיתפס במתקן ולגרום לנפילה ופציעה.

אחד הדברים שילדים אוהבים מאוד לעשות בזמן משחק, במיוחד עם חברים זה לאכול חטיף. אכילה תוך כדי הינה דבר מסוכן מאוד ועלולה לגרום לחנק. רצוי מאוד לעשות להם הפסקה ואם הם לא ירצו, אז לכנות את זה כ"מפגשים חברים", כך שהם יאכלו וישתו כמו שצריך, ינוחו קצת אחרי האוכל, ואז יחזרו לשחק.

קיימים גני משחקים לכל שכבות הגילאים, או בכל גן משחקים יש מתקנים שמותאמים לשכבות הגילאים. הקפידו שילדכם ישחק ויעלה על המתקן לו, כדי לשמור על בטיחותו כמה שיותר.