אביזרים לתו נכה

הקדמה: התאמה לדמויות עם מוגבלויות ברומן שלך

אחד החלקים החשובים ביותר בכל רומן הוא הדמויות. הם מה שמניע את העלילה, הם מה שגורמים לנו להרגיש, והם שגורמים לנו לרצות להמשיך לקרוא. עם זאת, יש קבוצה אחת של אנשים שנשכחה במידה רבה במשוואה זו: בעלי מוגבלויות.

דמויות מוגבלות לרוב צריכות להיכתב בצורה שגורמת להן להיראות "פחות מ" או "שונות" ממקבילותיהן הכשירות. ניתן לראות זאת בכל דבר, החל מאיך שהם מוצגים בתקשורת ועד איך שהם מטופלים על ידי החברה כולה. דרך אחת שבה נוכל להילחם בסטיגמה הזו היא באמצעות הכללת אביזרים ידידותיים לנכים לדמויות שלנו. אביזרים אלה יכולים לנוע בין דברים כמו כסאות גלגלים ומכשירי שמיעה ועד גפיים תותבות וחיות שירות, בהתאם לצרכים של הדמות האישית.

מוגבלות היא מצב פיזי או נפשי המגביל את תנועותיו, חושיו או פעילותו של אדם. זה יכול להיות זמני או קבוע ויכול להשפיע על אנשים בכל גיל.

דמות נכה היא דמות בדיונית שיש לה מוגבלות. דמויות מוגבלות מתוארות לעתים קרובות כאנשים הירואיים, אמיצים ונחושים שמתגברים על האתגרים שהמוגבלויות שלהם מציבות.

רומן הוא סוג של נרטיב פרוזה המספר בדרך כלל את סיפורה של דמות אחת או יותר שעשויות להיות אמיתיות או דמיוניות. ה

היצירה הספרותית מורכבת מהטקסט ומתוכנו הספרותי; הוא אינו כולל אלמנטים לא טקסטואליים כמו אמנות כריכה, איורים, עיצוב וכו'.

הקדמה: מהי דמות נכה?

דמות נכה היא אדם שיש לו מוגבלות פיזית. לעתים קרובות הם מתוארים בסרטים, תוכניות טלוויזיה וספרים כאנדרדוג או קורבן.

השימוש בדמויות מוגבלות בתוכניות טלוויזיה ובסרטים גדל במהלך השנים האחרונות. יש הרבה סיבות לעלייה הזו, אבל אחת מהן היא שהיא עוזרת לאנשים להזדהות עם אנשים עם מוגבלויות.

חלק זה ידון מהו תו נכה ומדוע משתמשים בהם במדיה כיום.

ייצוג מוגבלות בקומיקס היה נושא ארוכות שנים. התיאור הנפוץ ביותר של מוגבלות הוא באמצעות שימוש בדמות מוגבלת. דמות זו מוצגת לא פעם כמי שצריך להציל, שפחות מסוגלת מעמיתיהם הכשירים, ושנכותו היא בדרך כלל מוקד העלילה.

ניתן להשתמש בתו הנכה כדי לייצג אנשים עם כל סוג של מוגבלות, לרבות מוגבלות פיזית, נפשית וקוגניטיבית. דמויות מוגבלות מקושרות לרוב לסטריאוטיפים שליליים לגבי אנשים עם מוגבלות, מכיוון שלעיתים קרובות הן מתוארות כחלשות וחסרות אונים.

בשנים האחרונות נוצרו יותר דמויות ששוברות את התבנית הזו על ידי הצגת אנשים עם מוגבלות כגיבורים חזקים בסיפורים שלהם. שינוי זה בייצוג יוחס לעלייה במודעות לתנועות לזכויות נכים כמו #Oscarssow

התאמה לדמויות נכים ברומן שלך עם בעיות נגישות

נגישות היא מונח המשמש לתיאור עיצוב של מוצרים, מכשירים, שירותים או סביבות עבור אנשים שחווים מוגבלויות. ארגון הבריאות העולמי (WHO) מגדיר נגישות כ"קלות הגישה והשימוש בבניינים ומתקנים על ידי אנשים עם מוגבלויות פיזיות, חושיות, אינטלקטואליות או סוגים אחרים של מוגבלויות".

בספרות ובסיפורת בפרט, ייצוג המוגבלות מוגבל לרוב לסטריאוטיפים כמו מוגבלות כטרגדיה או מוגבלות כהשראה. במאמר זה אבדוק כיצד ניתן לשפר את הייצוג של מוגבלות בספרות על ידי מתן ייצוגים מציאותיים יותר של דמויות מוגבלות.

המטרה היא לא לגרום לכל הדמויות המוגבשות לסבול מצורה כלשהי של טרגדיה אלא ליצור מגוון רחב יותר של ייצוגים שמתארים סוגים ורמות חומרה שונות.

בעולם הספרות, אנו רואים לעתים קרובות דמויות עם מוגבלויות. אבל מה עם בעיות הנגישות שהם מתמודדים איתם בחיים האמיתיים?

רובם המכריע של הנכים אינם מיוצגים בסיפורת. וכשהם כן, הם מוצגים לרוב כגיבורים ומתגברים על מוגבלותם, או כקורבנות שמתגברים על מוגבלותם. זו לא המציאות עבור רוב האנשים עם מוגבלות – הם צריכים להתמודד עם מכשולים פרקטיים רבים יותר ממה שעושים אנשים כשירים.

הצעד הראשון לכתיבת דמות עם מוגבלות הוא לדעת כיצד הלקות שלה משפיעה עליה. לדוגמה, אם לדמות שלך יש שיתוק מוחין, אתה צריך לדעת שזה משפיע על אופן ההליכה וכמה אנרגיה נדרשת לה לעשות דברים כמו לטפס במדרגות או לפתוח דלתות.
בכדי לקרוא פרטים נוספים על אביזרים לתו נכה ואביזרים לתג נכה ניתן לגלוש לאתר xn——wpene7bcdfomr6gzaue.co.il

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן