תשתיות תקשורת מחשבים

התשתית שלנו תלויה בתפקוד תקין של מערכות מחשוב רבות לתקשורת כגון רשתות חילופי ציבור, הפצת כוח, בקרת תעבורה אווירית, תחנות כוח גרעיניות והאינטרנט עצמו. התשתית הלאומית שלנו תלויה לא רק במערכות המידע המחוברות בינינו, אלא גם ברשתות של מעגלים ציבוריים, מערכות בקרת תעבורה אווירית, רשת החשמל ומערכות בקרה רבות הקשורות בתלות בתקשורת מחשבים.

טכנולוגיות אבטחת הסייבר-טכנולוגיות שנועדו למנוע את התפשטות הקוד הזדוני ולמנוע גישה מתהליכים בלתי רצויים לחלקים מסוימים של מערכות מחשב ורשתות-חיוניות להגנה על תשתיות התקשורת הנרחבות שלנו

אך חכם לוודא שהרשתות שלנו הן משמש בתצורות המאפשרות להם להיות גמישים למרות מתקפות הסייבר של היום. הרשתות לוקחות על עצמן את המשימה החשובה לפעול כתשתית ציבורית באופן שהבטיחות, אורך החיים, האמינות וההשפעות השליליות יהפכו להיות חשובות יותר בימי אסון. עם זאת, דרישות האבטחה במחשבים, מערכות ורשתות הקיימות כיום אינן מתקיימות באבטחה מספקת.

תשתית המחשבים מאפשרת למחשבים לעבוד יחד ברשת משותפת. משתמשים רבים מחוברים בו זמנית באמצעות ערוצי תקשורת ברשת. ככל שצרכי התקשורת גדלים, קישוריות הרשת הופכת לנושא חשוב כאשר משתמשים רוצים לגשת למחשבים מרוחקים.

תשתיות רשת מאפשרות תקשורת יעילה בין שירותים

משתמשים, אפליקציות, שירותים והתקנים. רשתות מחשבים ורשתות תקשורת קיימות כדי לשפר את כמות, איכות ומהירות התקשורת מנקודה אחת לאחרת. נקודת מפתח היא שרשתות התקשורת היו מבשרת הטלפוניה המודרנית, רשת המחשבים, ושמואל מורס טלגרף מבצע השוואה מעניינת לרשתות תקשורת מודרניות.

במובנים רבים

ההצלחה של רשתות כאלה הוגבלה לאינטרסים של חברות כמו IBM CompuServe והאינטרנט. מחשבים עם מודמים הצליחו לתקשר באמצעות קווי טלפון קונבנציונאליים, המצאה פשוטה שחוללה מהפכה ברשתות תקשורת ורשתות מחשבים. ניתן להשתמש ברשתות של קווי טלפון לחיבור מחשבים מבלי ליצור תשתית חדשה, שכן קווים דיגיטליים בוטלו.

רשת תקשורת

היא סידור של משאבי מחשבים ותקשורת לתקשורת מידע בין מיקומים רחוקים. כללי תקשורת, מה שמכונה פרוטוקולים, מאפשרים לתקשר בין חומרה ותוכנה שונים ברשת אחת. כיום משתמשים בתקשורת לארגון מערכות מחשוב מרוחקות לרשתות תקשורת. במילים פשוטות, ללא תשתית רשת מוצקה, רכיבים, כולל חומרה ותוכנה, לא יועילו במיוחד. תשתית הרשת מאפשרת חיבורים ותקשורת חיוניים להצלחת החברה.

בבית, אנשים צריכים לדאוג לאבטחת תשתית הרשת שלהם, במיוחד לאלה שניגשים לנתונים פרטיים באמצעות חיבור האינטרנט שלהם במחשבים הביתיים שלהם.

טכנולוגיות הרשת מותאמות לשפר את התקשורת, ליצור יעילות ולהגדיל את התפוקה. עסקים רבים משתמשים בפתרונות תשתית רשת כדי לרכז את התעבורה ולהבין ולפקח על נתונים שחוצים את הרשתות שלהם.

תשתית רשת מתייחסת למשאבי הרשת המאפשרים קישוריות רשת ואינטרנט

ניהול, פעילות עסקית ותקשורת. תשתית הרשת כוללת מערכות והתקני חומרה ותוכנה ומאפשרת תקשורת מחשבים בין משתמשים, שירותים, יישומים ותהליכים. בעוד שתשתית ה- IT בדרך כלל מתייחסת לרכיבים פיזיים (חומרה), היא כוללת גם רכיבי רשת ותוכנה.

תשתית טכנולוגיית המידע מוגדרת כמערכת רכיבי טכנולוגיית מידע (IT) המהווים את הבסיס לשירותי ה- IT

החל מרכיבים פיזיים של ציוד חומרת מחשב ורשת וכלה בתוכנות ורכיבי רשת שונים. על פי מילון מונחי הקורס ITIL Foundation of Infrastructure IT, תשתית IT היא המונח המשמש לתיאור מתקני החומרה, התוכנה והרשת הנדרשים לפיתוח, בדיקה, פריסה, ניטור, שליטה ותמיכה בשירותי IT. המרכיבים העיקריים של תשתית ה- IT הם מערכות פיזיות כגון אחסון חומרה (כגון נתבים ומתגים) הבניין עצמו, כמו גם רשת ותוכנה.

המונח תשתית מחשבים מתייחס לאופן שבו בנויות רשתות מחשבים עם רכיבי חומרה ותוכנה שונים

ישנם סוגים שונים של תשתיות מחשבים, כולל תשתית אינטרנט, תשתיות רשת, תשתיות לווין ועוד. רשתות תקשורת מחשבים מהוות תשתית מרכזית של חברת המידע ובעלות ערך חברתי-כלכלי גבוה מכיוון שהן תורמות לפעולה תקינה של שירותים קריטיים רבים כגון בריאות, כספים ותחבורה.

אין הגדרה אוניברסלית ואחידה של טכנולוגיית התקשוב (טכנולוגיית מידע ותקשורת)

אך מקובל כי היא מתייחסת למכשירים, רשתות, רכיבים, יישומים ומערכות המאפשרים לאנשים, ארגונים, עסקים, אנשים שאינם רווחים, ממשלות ומפעלים פליליים לאינטראקציה בעולם הדיגיטלי. כחלק ממערכת תקשוב, היא כוללת תחומים המאפשרים אינטרנט, תחומים ניידים ורשתות אלחוטיות בעלות ביצועים גבוהים. רשתות תשתיות IT תלויות זו בזו – לרבות רשתות אינטרנט וטלקום, מערכות מחשב, מעבדים משולבים ובקרים – הן קריטיות כמעט לכל תעשייה.

תשתית התקשורת שלנו מורכבת ממגוון רשתות

כולל האינטרנט הרחב, רשתות סלולריות, שיפוץ אופטי ורשתות מקומיות. רשתות עיבוד נתונים מבוזרות מספקות את משאבי הנתונים, המחשוב והתקשורת הדרושים לעיבוד הנתונים באתרי משתמשי קצה. חברות "תשתיות ה- IT נמצאות בתוך הבית, משמשות במתקנים שלהן, במערכות מחשוב ענן, או בשילוב של שתיהן.

ארגונים קטנים וגדולים משתמשים ברשתות מקומיות מהירות (LAN) לחיבור מחשבים אישיים ולפיתוח כלים בסיסיים עבור קבוצות עבודה

רוב רשתות ה- LAN נשלטות על ידי שרת קבצים מרכזי המטפל בתקשורת רשת, אבטחה ואחסון קבצי נתונים. רכזת מחשבים או מתג מחשב, כגון מרכזייה, פועלת כשרת רשת ומספקת גישה למסדי נתונים ותוכנות משותפים. רשת רשת כוכבים היא מתג מחשב כמו מערכת טלפון המחברת מספר תחנות עבודה. —-
למידע נוסף בנושא של תשתיות תקשורת מחשבים מומלץ להעיף מבט ב- sysmarter.co.il

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן