תהליך הייצור של שוקולד

תהליך הייצור המכני המודרני לא רק הפך את ייצור השוקולד לקל יותר מאשר במאות האחרונות. יש בו שוקולד שהוגדר מחדש לעולם המודרני, והפך את השוקולד הנוזלי המריר והגרגני של העת העתיקה למגוון הגדול של חטיפי שוקולד עשירים וחלקים, קקאו, מילויים, תוספות, רטבים וטעמים שאנו מכירים כיום כשוקולד.

ליצרני שוקולד יש מתכונים משלהם לייצור מוצרי השוקולד השונים שלהם

הרוב המכריע של מוצרי השוקולד הללו מיוצר מתערובות מסוימות של שעועית שונה. חלק מיצרני השוקולד מתנסים גם בשמרים חדשים באופן דומה ליין. ברגע שהשעועית הושגה על ידי המעבד, הם מעורבבים עם מקורות אחרים כדי להשיג את המאפיינים הרצויים ונשמרים בנפרד משוקולדים ממקור יחיד. במקרה של סחר ישיר, השעועית בעבודת יד וחטיפי השוקולד מיוצאים ליצרני השוקולד.

לאחר מכן

פולי הקקאו מועברים למפעלי הייצור, שם הם קלויים, נטחנים ומעורבבים לתוך השוקולד המוכר לנו (3). צלייה זו הופכת את מעטפת הקקאו החיצונית לשבירה ומאפשרת הפרדה מהקליפה (2). שוקולד נוזלי מיוצר ומאוחסן בתבניות בעלות הצורה המוצקה הנדרשת (2).

החלק הפנימי של הליבה

הנקרא נוצה, מחומם ומטופל כדי להסיר חיידקים אפשריים לפני שנצלה ונצלה למסת קקאו נוזלית. עם הגעתם למפעל, פולי הקקאו הגולמיים מותססים ומתייבשים לפני העברתם מחדש, שם מתבצעת בקרת האיכות הראשונה בנמל. עם הגעתם למפעל בודקים את השעועית ביסודיות כדי לנקות ולערבב את התערובת הרצויה, ושברים מוסרים מקליפותיהם.

משחה זו המכונה גם מסת קקאו או משקאות קקאו מכילה מסת קקאו וחמאת קקאו

השומן הטבעי של השעועית. מסת הקקאו היא ביניים (מוצר מוגמר למחצה) הזמין לתעשיית השוקולד ומהווה בסיס לייצור אבקת קקאו או חמאת קקאו. בשלב זה, חמאת קקאו מופקת על ידי מכבש הידראולי ממסת הקקאו – דבר שימושי מכיוון שרוב יצרני השוקולד מוסיפים חמאת קקאו נוספת בכדי לתת לשוקולד שלהם עקביות חלקה ומבריקה יותר.
לעוד פרטים מורחבים בנושא של Sweet Logo ותהליך הייצור של שוקולד יש לגלוש לאתר sweetlogo.co.il

מרבית יצרני ההמונים מחליפים חמאת קקאו נוספת בשומנים צמחיים זולים יותר, וזה משהו לחפש אם רוצים להימנע משוקולד רע. שמנים צמחיים וטעמי וניל מלאכותיים משמשים לעיתים קרובות בשוקולד זול כדי להסוות את השעועית הקלויה התסיסה.

בשנת 2007 התאחדה יצרנית השוקולד של ארצות הברית

בה חברים הרשי, נסטלה וארצ'ר דניאלס מידלנד, בהצלחה את מינהל המזון והתרופות לשנות את ההגדרה החוקית של שוקולד כדי לאפשר לו להחליף שמנים צמחיים מוקשים. עם חמאת קקאו ושימוש בממתיקים מלאכותיים כתחליף חלב. מוצרי קקאו מוגדרים כמזונות שמקורם בפולי קקאו המכילים תחליפי קקאו, מסת קקאו, מסת קקאו, שוקולד לא ממותק, שוקולד מריר, ליקר שוקולד או קקאו, קקאו דל שומן, אבקת קקאו או אבקת קקאו דלת שומן. באיחוד האירופי, מוצרים הנמכרים כמוצרי שוקולד המכילים 5% שמן צמחי מתויגים כ"שוקולד חלב משפחתי "או" שוקולד חלב ", בעוד שמוצרי שוקולד המכילים 20% חלב (למשל

השעועית נשלחת בשקים גדולים מ החווה למפעלי השוקולד שלנו

והמסע לייצור שוקולד מתחיל בהוואנה הקטנה. התסיסה קובעת את הטעם הסופי של השעועית המיוצרת והיא מהווה שלב ראשון מכריע בתהליך ייצור השוקולד. לאחר סיום התסיסה, השעועית מובלים למקום שטוף שמש בו הם מתייבשים ומפסיקים את תהליך התסיסה המושרה על ידי חיידקים.

שוקולד מגיע מעץ הקקאו

המכונה גם קקאו תיאוברומה. העץ עדין ורגיש, זקוק להגנה מפני הרוח וצריך צל, במיוחד אם הוא עומד בתחילת השנה. נוצות קקאו נטחנות כדי לייצר מסת קקאו שהיא שוקולד טהור בצורה גסה. מסת הקקאו הופכת להיות משקאות שוקולד נוזליים, שניתן לערבב עם קומפונים אחרים. ts ליצירת שוקולד זמין מסחרית.

שוקולד לייק שאמפליין

הוא שוקולטיירי שמייצר ומעדן ממתקי שוקולד וברים, בניגוד ליצרני שוקולד שמקורם בפולי קקאו גולמיים, צלי, טחינה, תבניות וברים. השוקולד במוצרינו המוגמרים מאושר ב 100% מסחר הוגן ומגיע מהרפובליקה הדומיניקנית. האזינו לסיפורי אופן הקציר, ההובלה וההפיכה של הקקאו לפלאי השוקולד המפורסמים: שוקולד הוא מדע, טעם ואמנות.

ללא קשר למקור פולי הקקאו, בין אם מדובר בתערובת של קקאו אמריקאי לטיני או אפריקאי או חפיסת שוקולד ממוצא יחיד, תהליך הייצור של השוקולד זהה.

האיכות הסופית של השוקולד הסופי תלויה באותה מידה בתנאי הצלייה הנכונים כמו בתכונות של פולי קקאו גולמיים

השימוש בקלייה מקדימה הוא האפשרות היצרנית ביותר, מכיוון שקליפות השעועית נפגעות פחות מתנודות טמפרטורה אלימות במהלך הצלייה. השימוש באש עץ כדי לזרז את תהליך הייבוש נדחה על ידי המוני של יצרני השוקולד והשוקולטיירים, מכיוון שהוא מעניק לפולי הקקאו טעם מעושן.

ברגע שתכולת הלחות של פולי הקקאו מגיעה ל-6-7 אחוזים, הם ממוינים ומבוקבקים. תהליך המיון חשוב מכיוון שפולי הקקאו מסווגים ונמכרים לפי ענף לפי גודל ואיכות. לאחר האריזה, השעועית נטענת על ספינה ונמסרת ליצרן השוקולד.

חקלאים נמכרים ליצרני שוקולד גדולים כתמריץ, כי לחברות הגדולות אכפת רק מהמחיר, ולא מעומק הטעם של שעועית מותססת. רק אם החקלאים משלמים מחיר הוגן ליצרנים שתהליך זה חשוב להם, יכול להאיר את מלוא הטעם של פולי הקקאו.

אנו רוצים לקחת אתכם למסע מאחורי הקלעים של ייצור השוקולד

יש יותר מתריסר צעדים אל הבר החל מהכנת בר, לאכילה ליד הדלפק, לבר האומנים היפהפה משמאל, ציפוי שוקולד משוקולטייר מקצועי הממיס את הגוש, ועד להכנת בר אומנותי מלא בשוקולד ועטוף בכמהין שוקולד. ההנאה הגדולה ביותר שלנו כיצרני שוקולד שמייצרים שוקולד מפולי קקאו היא לחלוק את המקורות האמיתיים של השוקולד, החל מפרי הקקאו, ולאפשר לאנשים לטעום שוקולד אמיתי בלי התוספים שנמצאים ברוב השוקולדים הגנריים מהחנות.

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן