עורך דין פשיטות רגל

עורך דין פשיטות רגל

יוצא לנו ולא מעט לקרוא בעיתונים או לשמוע בחדשות ברדיו על חברות גדולות שהכריזו על פשיטת רגל. הסיבה להכריזה זאת היא כאשר אותן חברות וארגונים צברו חובות רבים בסכומים גבוהים ואינם יכולים לעמוד בתשלומים. כאשר הם אינם יכולים עוד לשלם לספקים ולעובדים עליהם להפסיק כל פעילות מסחרית ולהכריז על פשיטת רגל. את ההכרזה עצמה ועל הטיפול בכל הקשור בה אחראי עורך דין פשיטות רגל.

הליך ביצוע פשיטות רגל:

עורך דין פשיטות רגל נכנס לתמונה ברגע שהחברה כבר שוקלת לצאת בהכרזה. הוא זה שמבצע את הפנייה אל כונס הנכסים הרשמי בשם הלקוח שלו ומגיש בקשה לפתוח בהליכים משפטיים וזאת בכדי להגדיר את הלקוח שלו כפושט רגל. לאחר שהבקשה לפשיטת רגל מתקבלת עורך דין פשיטות רגל מגיש אותה אל בית המשפט בכדי לבנות הסדר להחזרת החובות, שיתבצע על ידי כונס הנכסים הרשמי.

ישנם לא מעט פעולות שצריכות להתבצע בזמן הגשת הבקשה לפשיטת רגל ובזמן הסדרת החובות ומי שמטפל בהן הוא עורך דין פשיטות רגל. כחלק מהתהליך בית המשפט יאסור על החייב לצאת מהארץ, להמשיך בפעילות מסחרית, להפסיק שימוש מיידי בתשלומים בכרטיסי אשראי וכדומה ויש לבצע זאת לפי הוראות בית המשפט. כמו כן במידה והתקיים הליך משפטי כנגד אותו חייב- הוא יוקפא עד לסיום התהליך של פשיטת הרגל.

מי יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל ומתי הוא יכול להגיש את הבקשה?

על פי החוק במדינת ישראל במידה והחברה או הארגון שלכם צבר חובות העומדים על סך של 17,514 ₪ ויותר אתם יכולים להגיש בקשה לפשיטת רגל. יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות כמו פתיחת תיק בעלות של 1,600 ₪ ותשלומים עבור עורך דין פשיטות רגל וכמובן תשלומים נוספים שייתכן ויהיו במהלך הטיפול בתהליך פשיטת הרגל.

ברוב המקרים הסיבה לפניה אל עורך דין פשיטות רגל על מנת להגיש בקשה רשמית מול כונס הנכסים הינה מטרה כלכלית. כלומר- להגיע להסדר שמחייב את הגוף החייב להחזיר חלק גדול ככל הניתן של חובותיו לגופים השונים להם הוא חייב- ספקים, עובדים וגם למדינה. לאחר שיבצע את החזרת החובות הוא יוכל להתחיל לנהל את חייו, האישיים והעסקיים בצורה כלכלית נכונה ללא חובות.

התהליך עצמו הוא תהליך ארוך ומורכב בתוכו יש להתנהל מול רשויות שונות וגופים שונים. בית המשפט, רשויות המס וכונס הנכסים הם רק חלק מהרשימה. זהו תפקידו של עורך דין פשיטות רגל שמכיר את הרשויות השונות וכיצד להתנהל מולן וכמובן להנחות את הלקוח שלו במהלך התהליך. בסופו של התהליך בית המשפט ינפיק צו הפטר אשר בו רשום כי כל החובות שולמו ויש להסיר את ההגבלות הקיימות על החייב.

מהו חוק חדלות פירעון החדש ולמה הוא רלוונטי?

בשנת 2019 הוחלף השם של חוק פשיטת רגל לחוק חדלות פירעון חדש. המטרה החדשה של החוק היא לאפשר לגופים השונים להכריז על פשיטת רגל כשלב בדרך לשיקום כלכלי. החוק החדש מקל על הגופים החייבים בהסדר ההחזרים וזאת בכדי שיצליחו להחזיר את החובות שלהם כמה שיותר מהר ויחזרו לתפקד בצורה כלכלית נכונה ויעילה בהקדם. מדובר בתהליך קצר יותר ויעיל יותר אך גם כאן אין לבצע אותו לבד אלא להעזר בשירותיו של עורך דין פשיטות רגל שידע להתנהל מול כל הגופים הרלוונטיים ולנהל את התהליך כולו.

 

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן