מקרים נפוצים של רשלנות רפואית במתן תרופות

תרופות מרשם הן חלק חשוב בטיפול בחולים רבים מדי שנה. מטופלים רבים נוטלים מספר תרופות מרשם באופן רציף ואילו אחרים משתמשים בתרופות באופן זמני לריפוי מזיהום או סוג אחר של מחלה. יש מטופלים הנוטלים תרופות מרשם בביתם ואחרים מקבלים תרופות במסגרת טיפול בבית החולים. כאשר מטופלים חווים טעויות בתרופות מרשם, התוצאות עלולות להיות הרסניות.

אם אתה או אדם אהוב נפגעתם בגלל טעות בתרופות מרשם, פנו מיד לעורך דין לרשלנות רפואית. הוא או היא יכולים להעריך את האם הנזקים שנגרמו לכם מקורם בטעות או ברשלנות אשר ניתן להגיש בגינה תביעה לבית המשפט לצורך קבלת פיצוי כספי.

למידע נוסף אודות מקרים של רשלנות רפואית היכנסו לאתר של משרד עורכי דין שמואל קשיוב

מהי טעות במתן תרופות מרשם ?

שגיאות הקשורות לתרופות מרשם מגיעות בצורות רבות, כולל:

• מינון שגוי של תרופות

• מתן תרופות לא נכונות

• מתן מרשם לתרופה אשר סותרת תרופה קיימת אותה נוטל המטופל או לחלופין מתן תרופה אשר המטופל אלרגי אליה.

• אי יידוע חולה על תופעות לוואי חמורות ידועות של התרופה.

את מי ניתן לתבוע בגין טעויות בתרופות מרשם?

כשמדובר בשגיאות בתרופות מרשם, יש רשימה ארוכה למדי של צדדים שיכולים להיות אחראים לשגיאה:

  • תרופות שקיבלו תווית שגויה על ידי היצרן יכולות להיות באחריות יצרן התרופות.
  • תרופות המסומנות בסימן שגוי בבית המרקחת יכולות להיות באחריות בית המרקחת או הרוקח.
  • מילוי שגוי של הוראות הרופא של המטופל ומתן מינון שגוי או תרופה שגויה עלולים להיות באחריות בית המרקחת או הרוקח.  
  • הרופא או האחות אשר רשמו למטופל את התרופה או נתנו לו אותה יכולים להיות במקרים בהם לא בוצעה כל התייחסות לתרופות אותן המטופל כבר נוטל ונוצרת אינטראקציה שלילית בין התרופות. בנוסף ניתן לזהות לעתים רשלנות במקרים בהן ניתנת תרופה אשר ידוע כי המטופל אלרגי אליה. רופאים עשויים להיחשב רשלנים במקרים בהם הם נותנים מרשם לתרופה הלא נכונה או לחלופין במקרים של מתן מינון שגוי או במקרים בהם המטופל לא מעודכן אודות תופעות הלוואי של התרופה אשר ניתנת לו.  
  • בתי החולים עצמם גם כן עשויים להיתבע בגין רשלנות רפואית בשל אחריותם על צוות העובדים אשר התנהל בצורה רשלנית בהנפקת תרופות למטופלים.

מה הגורם למקרי רשלנות רפואית במתן תרופות מרשם?

כמו מקרים אחרים של רשלנות רפואית, גם טענות לשגיאות במתן תרופות מרשם נובעות לעתים קרות מטיפול רשלני. המשמעות של טיפול רשלני היא שספק שירותי הבריאות לא עמד בסטנדרט הזהירות אותו הוא נדרש לספק למטופליו. כאשר ניתן להוכיח כי התרחשה חריגה מהצורה בה היה הרופא צריך להתנהל וכי קיים קשר ישיר בין התנהלותו הרשלנית של הרופא לנזקים שנגרמו למטופל בעתם מתקיימים כל האלמנטים הנדרשים לצורך קבלת פיצוי בתביעת רשלנות רפואית.

בגין אילו נזקים ניתן לתבוע במקרים של רשלנות במתן תרופות?

ערכה של תביעת רשלנות רפואית נאמד בהתאם לגובה הנזק לחומרת הפציעה ולנזקים הכספיים שנגרמו למטופל. נזקים שעשויים להיתבע כוללים כאב וסבל, הוצאות רפואיות, הפסדי השתכרות ועוד.

צילום:freepik

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן