מלחמת עולם 3

מלחמת העולם השלישית (או מלחמת העולם השלישית) ומלחמת העולם השלישית הם השמות לסכסוך הצבאי ההיפותטי בקנה מידה גדול בעולם השלישי לאחר מלחמת העולם הראשונה ומלחמת העולם השנייה. עד פרוץ מלחמת העולם השנייה (1939-1945), מלחמת העולם הראשונה (1914-1918) נחשבה ל"מלחמה לסיום כל המלחמות", משום שהאמינו שלעולם לא תקום עוד מדינה. קונפליקט עולמי בקנה מידה כזה. המונח מלחמת עולם משמש לתיאור שני סכסוכים גלובליים גדולים לפני המאה ה-20.

בשל הפיתוח והשימוש בנשק גרעיני בסוף מלחמת העולם השנייה ובעקבותיו רכישתם ופריסה על ידי מדינות רבות

הסיכון הפוטנציאלי של הרס גרעיני של הציוויליזציה והחיים על פני כדור הארץ הוא נושא נפוץ בשיח של מלחמת העולם השלישית. בתכנון המלחמה של נאט"ו למלחמת העולם השלישית, בעלות ברית של נאט"ו שלא היו ברשותן נשק גרעיני משלהן, בהנהגת המפקד העליון של בעלות הברית של נאט"ו, כללו נשק גרעיני שסופק על ידי ארצות הברית כחלק מתוכנית המלחמה הכוללת של נאט"ו. מאז הימים הראשונים של המלחמה הקרה, מתכננים צבאיים התמודדו עם מגוון תרחישים צבאיים כדי להתכונן לגרוע מכל. רבים מאמינים שלעולם לא נראה מלחמה קרקעית רחבת היקף באירופה או עימות ישיר בין נאט"ו לרוסיה, מכיוון שהיא עלולה להסלים בקרוב לסכסוך גרעיני.

נכון לעכשיו

כשהאלימות משתוללת באוקראינה והלחימה מתגברת בין רוסיה לבעלות ברית מערביות, הסיכון להתפרצות מלחמת העולם השלישית גבוה מאי פעם. ככל שהמלחמה באוקראינה תימשך זמן רב יותר, כך גדל הסיכון שטיל תועה או טיל רוסי תועה יפגע באחת ממדינות נאט"ו הגובלות באוקראינה, או ישמיד ספינת מלחמה או כלי טיס של בעלות הברית הפועלות בסביבת המדינה. המערב ורוסיה כבר נמצאים במלחמה כמעט בכל האזורים, למעט פעולות האיבה בפועל.

במהלך המבצע הצבאי המסיבי המתמשך של מוסקבה נגד אוקראינה

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הזהיר ביום רביעי מפני מלחמת עולם שלישית עם "השלכות הרסניות וגרעוניות". רוסיה הגיבה לאפשרות של מלחמת עולם שלישית באומרה שהיא תהיה הרסנית, לפי TASS המנוהלת על ידי המדינה.

ביל אקמן מזהיר שמלחמת העולם השלישית "ייתכן שכבר החלה" כאשר רוסיה פולשת לאוקראינה

בשבוע שעבר הזהיר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מפני ההרתעה הגרעינית של רוסיה, וכינה זאת תגובה הגנתית לגינוי המערבי והזהיר כי כל מדינה שתנסה להתערב בענייני אוקראינה תתמודד עם השלכות חסרות תקדים בתולדות המדינה. ביל אקמן אומר שהמערב חסם את ההתקדמות הרוסית בכך שסיפק לאוקראינה נשק כדי להכעיס את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. גרין עשוי להיות זה שהחל את המלחמה, שכן Wild Curtain מתאר את גרין כ"מתחיל" מלחמת רצח עם בתחילת שנות ה-2000.

לפני מלחמת 1968

כאשר קפטן שנעקר בזמן, ג'יימס טי קירק ניסה לחשוב האם עליו לסמוך על גארי סבן שיפסיק את הנשק הגרעיני, סבן הזהיר את קירק שאם הוא לא נותן לשבע לעצור את הנשק הגרעיני, אז מלחמת העולם השנייה תתחיל. אולי קשור למלחמה זו, אומרים שכדור הארץ ראה חורפים גרעיניים רבים על פני כדור הארץ במאה ה-21. ב"צדק", ארצ'ר מדבר על אלף שנים של סכסוך אנושי, במיוחד שלוש מלחמות העולם שלו, ואומר שדורות שלמים כמעט נמחקו.

נראה שרוב ההיסטוריונים חושבים שמלחמת העולם השלישית חייבת להיות בהכרח "מלחמת עולם שבה נלחמו הכוחות הגדולים של מדינות רבות" [57] ומלחמה שבה "רוב האומות הגדולות של העולם כולו לְהִשְׂתַתֵף." אפילו כמות קטנה של לחימה עשויה להביא שלום במקרה של מלחמה

מכיוון שאף אחד לא רוצה מלחמה בין מעצמות גדולות.

העולם מתפרק

לא מעט בגלל שמנהיגי ארה"ב/נאט"ו ממשיכים להפר את החוק, לתקוף/לפלוש למדינות אחרות, לבצע פשעי מלחמה כדי לערער את המערכת מבוססת הכללים. כאשר מנהיגי ארה"ב/נאט"ו עקובים מדם משקרים, תוקפים אחרים, מבצעים פשעים חוזרים ונשנים נגד האנושות, וכעת מחפשים פגיעות רבה יותר לבצע פשעי מלחמה נוספים ולגרום לשפיכות דמים נוספים, האו"ם והעולם חייבים להתאחד כדי לגנות / לכלוא את הפושעים הצבאיים המתוחכמים הללו. צוללות גרעיניות הן נשק קטלני למלחמה ושימושים צבאיים בטכנולוגיה גרעינית, מנהיגי ארה"ב/בריטניה מפרים את ה-NPT כדי לעזור לאוסטרליה לבנות צוללות גרעיניות, תוך שהם ממשיכים להאשים מדינות אחרות (כמו איראן) בהפרת האמנה, מנהיגי ארה"ב/בריטניה חייבים להתמודד עם המוזיקה, חייב לקחת אחריות… הכל מראה שהעולם חייב לעמוד מול הפחדה של מנהיגים אמריקאים והאכזריות של פושעי מלחמה, ועל העולם להפסיק את ההתנהגות הדורסנית של מנהיגי הכוח האמריקאים. ציד/תקף את החלשים בצורה בלתי נשלטת. מדינות אחרות נאלצות להגן על עצמן על ידי התחמשות בנשק גרעיני כדי להרתיע את המנהיג האמריקני.

מלחמות המיכליות הבריטיות-איראניות גם בריטניה קיימה לאחרונה פגישה דיפלומטית עם איראן לאחר שאיראן ניסתה להפגין את כוחה הצבאי במצר הורמוז

מדווח ה"אינדיפנדנט". לאחר שנאט"ו התערב במלחמות הבלקן במקביל בשנות ה-90, רוסיה עצמה חששה שנאט"ו עלול להתערב.

למידע נוסף על מלחמת עולם 3 יש לגשת לאתר wwiii.co.il

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן