מה הם זכויות העובד

הקדמה: מהי זכות?

מהן זכויות עובדים?

החוק מגדיר זכות ככוח או פריבילגיה לה הוא זכאי על פי חוק. במילים אחרות, זכות היא הדבר שמותר לך לעשות או שיש לך. לדוגמה, אם אתה גר במדינה שבה אתה יכול להצביע עבור נציגי הממשלה שלך, אז ההצבעה היא זכותך.

המונח "זכויות עובדים" מתייחס למכלול החוקים וההגנות המסדירים למה העובדים צריכים לצפות ממעסיקיהם. אלה כוללים דרישות שכר מינימום, תשלום שעות נוספות, דרישות ביטוח בריאות ועוד.

ישנם סוגים רבים ושונים של זכויות עובדים במדינות שונות ברחבי העולם. לארצות הברית יש כמה מההגנות הנרחבות ביותר לעובדים בעולם – לכן חשוב לעובדים אמריקאים להיות מודעים לזכויותיהם וכיצד הם יכולים

בחברה, זכויות אדם הן הזכויות והחירויות הבסיסיות להן זכאים כל בני האדם.

האו"ם (או"ם) מגדיר את זכויות האדם כ"זכותם של כל העמים לחיות בשלום, חופש וביטחון, שיתייחסו אליהם בכבוד ובכבוד, וליהנות מתרבותם שלהם". זכויות אלו הן אוניברסליות – הן חלות באופן שווה על כל אדם על פני כדור הארץ.

מדריך לזכויות החוקיות של עובדים: נקודת מבט של הדיוט

השינויים האחרונים בחוק העבודה העניקו דחיפה לזכויות העובדים. השינויים הועילו הן למעסיקים והן לעובדים. החוקה ההודית העניקה זכויות שוות לכל אזרחיה וחובתנו להגן עליהם.

חוקי העבודה אינם מיועדים רק לעובדים, הם גם מספקים הגנה למעסיקים ולבעלי עסקים. הם יכולים לעזור לך להקים חברה, לנהל את הכספים שלך ולוודא שאתה עומד בכל חוקי העבודה במדינה שלך.

עובדים זכאים למספר זכויות במקום העבודה. זכויות אלו ניתנות להם על פי חוק וניתן לאכוף אותן על פי חוק אם הן מופרות. מטרת החוקים הללו היא להבטיח שלעובדים יש מעמד שווה למעסיקים ויוכלו לעבוד בסביבה בריאה.

הזכות הראשונה שיש לעובדים היא הזכות לשכר הוגן. המשמעות היא שעל המעסיק לשלם לעובד לפחות שכר מינימום או שכר גבוה מהנדרש על פי חוק, הגבוה מביניהם. הזכות השנייה היא הזכות נגד אפליה, שמשמעותה שמעסיקים אינם יכולים להפלות עובדים מכל סיבה שהיא, למעט אלו המפורטות בחוק השוויון 2010 וחריגים אחרים הקבועים בחקיקה.

הזכות השלישית והאחרונה לסעיף זה היא הגנה מפני פיטורים שלא כדין, כלומר אם מעסיק רוצה

איך ליהנות מהזכויות שלך כעובד

לכל עובד יש את הזכות למקום עבודה בטוח, שיתייחסו אליו בכבוד ובכבוד, לשכר הוגן ולהזדמנות לצמיחה אישית.

זכויות העובדים מוסדרות על ידי הממשלה והמעסיקים מחויבים על פי חוק לספק זכויות אלו. עובדים צריכים לדעת את זכויותיהם ולבקש אותן כאשר הם זקוקים להן.

הזכות לפרטיות היא זכות חשובה שיש לעובדים. היא כוללת את הזכות לא להיות במעקב בעבודה ללא הסכמתם, הזכות לקבל מקום פרטי לאחסון חפציהם האישיים, הזכות לא להישאל שאלות אישיות ועוד.

גם זכויות העובד בעבודה חשובות מאוד. הם כוללים דברים כמו שכר מינימום, תשלום שעות נוספות, חופשת מחלה בתשלום ועוד.

על מנת לקבל את כל הזכויות המגיעות לנו לפי חוק אנו יכולים להשתמש בשירותים של <a title="עורך דין לדיני עבודה" href="https://www.employment-law.co.il/%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%9A-%D7%93%D7%99%D7%9F-%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%99-%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94/">עורך דין לדיני עבודה מומחה שיודע לתת לנו את התשובות הדרושות לכך.

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן