טיפול נכון בריהוט מעץ

בין אם קניתם רהיט חדש ויפה מעץ ובין אם אתם מנסים לשחזר משהו ישן וחדש, נשמח לעזור לכם בכל שאלה שיש לכם בנוגע לטיפול ברהיטים. להלן פירטתי כמה מהפריצות החשובות ביותר שיכולות לעזור לך לשמור על ריהוט העץ שלך נקי ומבריק ולהגדיל את אריכות החיים שלו. לפניך מדריך שלב אחר שלב לניקוי עמוק של רהיטי העץ שלך לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

לפני שתתחיל לנקות את רהיטי העץ שלך

הקדיש זמן לאבק אותם. הסר גם את הכריות והריפודים של רהיטי העץ שלך עם שואב אבק, מכיוון שלא יהיה לך שום מלוכלך שניקית זה עתה. חשוב לדעת כמה טיפים בסיסיים לניקוי עץ כדי שלא תצטרך להיכנס לטיפים מפורטים על סוגים מסוימים של רהיטים.

אם אתה מנקה את רהיטי העץ שלך במטלית לחה

מומלץ לנגב אותם במטלית רכה. כאשר חומרי הניקיון החשובים נגמרים או שנגמר רהיטי העץ, הניקיון אינו שלם. כאשר שוקלים כיצד לנקות רהיטי עץ, דאגו להשתמש בכמה שפחות נוזלים ולנגב מיד עם מים או מגבת יבשה נקייה. לאחר הניקוי יש לנגב במטלית נקייה או לנגב את המים במגבות נקיות ויבשות.
לעוד פרטים בנושא של טיפול נכון בריהוט מעץ ניתן להעיף מבט ב- arteeca.com

כפי שכבר דנו בנקודה הקודמת

חשוב מאוד להסיר את הלחות מפני השטח של רהיטי העץ שלך. בדרך זו אתה שומר על ריהוט העץ שלך נקי ומבריק ויכול להגן עליו מפני אבק בעזרת מגבות מיקרופייבר ולנגב אותו במידת הצורך. אם אתה רוצה לדעת יותר כיצד לנקות את רהיטי העץ שלך, עקוב אחר הצעדים החשובים הבאים כדי להבטיח שאתה שומר על משטח נקי ובכל זאת לגרום לו להראות טוב ככל האפשר. צבוע את משטחי השולחן שלך אם הם נראים חסרים, או צבע אותם מחדש במעיל צבע חדש או בצבע אחר למראה מודרני יותר.

אם אתה מבחין בשעווה

על הרהיטים שלך – אתה יכול להשתמש באלכוהול מינרלי על בסיס נפט כדי להשתמש בריהוט עץ. לאחר שהרהיטים נקיים לחלוטין, יבשים וצבועים מחדש לפי הצורך, הוסיפו שכבת פוליש לשמירה על הברק שאתם אוהבים. אם ריהוט העץ שלך נראה מט, נגב אותו עם מגבות מיקרופייבר ומגבת נקייה.

מצד שני

אם אתה באמת רוצה שריהוט העץ שלך יבריק, אתה יכול להכין מגוון חומרי ניקוי טבעיים ולנסות כל אחד מהם לפני שתתחיל לנקות. אם אבק גורם לשריטות מיקרוסקופיות בעץ, עדיף שלא לנקות את הרהיטים שלך במטלית יבשה, אך אם הם נראים בסדר לאחר הניקוי, ייתכן שיהיה עליך למרוח מחסנית שעווה עם מטלית גבינה או כרית על פני השטח ואז תן לזה להתייבש. פתרון זה עוזר להכניס לחות לעץ, ואם אבק או אבק מובילים לשריטות מיקרוסקופיות – כלומר על עץ – אז עדיף לא לנקות.

מומלץ לנקות ולהבריק כל רהיט ברגע שיש צורך לספק לעץ שמן מלא. כמו כן, מומלץ ללטש חלקי עץ באופן קבוע בשמנים מעץ, אם כי אולי לא תרצו או תצטרכו לנקות אותם באופן קבוע (זכרו, פחות מגע מים עם העץ וכדאי יותר), אך זו עדיין שיטה מצוינת.

ניקוי טוב ייפה את העץ ויעזור להאריך את חיי הרהיטים האהובים עליכם

בעזרת ניקיון ותחזוקה נאותים, רצפות העץ והריהוט שלכם יכולים להחזיק מעמד שנים ועשרות שנים. ניקוי ותחזוקה שוטפים, פינוי מים והימנעות משריטות יעזרו לכם לשמור על ריהוט העץ שלכם נראה טוב בשנים הבאות. טיפול נכון בריהוט עץ אינו קשה ואף לא גוזל זמן, רק צריך לקום ולעשות זאת כל יום. הפרס על כל המאמצים שלך היה למלא את ביתך בריהוט עץ יפהפה שייראה וירגיש טוב כמו שיהיה בשנים הבאות.

כדי להגן על הרהיטים שלך ולתקן כל נזק קל, הנה כמה טיפים כיצד לתחזק את רהיטי העץ שלך כך שהם ייראו טוב בשנים הבאות. ללא ספק רהיטי העץ שלכם אמורים לזרוח באופן קבוע, אך ניקיון יומיומי ומריחת משחות ושעווה הוא אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון.

בצעו את ארבע משימות הניקיון מעת לעת ושמרו על רהיטי העץ שלכם במצב טוב. יש צורך בניקוי עמוק אם ברצונך לנקות אותו באופן קבוע, אך עליך לבצע את כל ארבעת הניקויים מעת לעת – ואז – כדי שייראה טוב.

אם אתה צריך ללכת על תחזוקה קלה ולנקות את רהיטי העץ שלך היטב

פתיתי סבון ומים חמים צריכים לעשות את העבודה. אם הגימור שלם, אל תנקו את העץ, אלא השתמשו בכמות רבה ביותר של מים לניקויו. זה אולי נראה כמו בזבוז מים לנקות את רהיטי העץ, וזה כן – אבל אם אתה רוצה לנקות אותם, עליך להשתמש לפחות 1-2 כפות סבון לכל סנטימטר מרובע של עץ.

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן