איך מתמודדים עם שברים מסובכים ביד?

עולם האורתופדיה רווי בסיפורים שונים ומגוונים על שברים מסובכים ביד. מדובר על מצב שכיח מאוד שיכול לקרות לכל אחד ולכל אחת מאיתנו. נפילה אחת קטנה או מכה לא מאוד רצינית עלולה להוביל לשבר מסובך ביד. אז מה חשוב לדעת על ההתמודדות עם שברים מסוכנים בכף היד או בזרוע? הכנו לכם מידע חשוב שאמור להפוך את סימני השאלה לסימני קריאה חד משמעיים.

איך מזהים שברים מסובכים ביד?

אף אחד לא באמת יכול לקבוע על סמך תחושה או על סמך מבט עיניים את חומרת השבר. חומר השבר יכולה להיקבע על סמך צילום רנטגן שמרכיב את תמונת המצב בשלמותה. אחרי צילום רנטגן יהיה אפשר לדעת בדיוק מהו המצב של השבר ועד כמה הוא באמת מורכב. באמצעות הצילום יהיה אפשר גם לבחור את דרך הטיפול האולטימטיבית עם המצב.

הזמן משחק תפקיד מרכזי

כל אורתופד מומחה יספר לכם כי הזמן משחק תפקיד מרכזי. שברים מסובכים ביד יכולים להחמיר בתנאי שלא מטפלים בהם כמו שצריך. אז מה אנו מציעים לכם לעשות? ברגע שאתם חוששים כי יש לכם שבר ביד יהיה עליכם לחפש אחר אורתופד. אל תצאו מנקודת הנחה כי המצב ישתפר מעצמו, כי ברוב המקרים זה לא קורה. רק רופא מוסמך יצליח להבין בדיוק מה קורה מתחת לפני השטח.

ניתוח לטיפול בשברים מסובכים ביד

שברים רגילים ניתן לסדר על ידי גבס או כל קיבוע אחר שימנע תזוזה. אך במקרה של שברים מסובכים ביד או בכל אזור אחר בגוף הסיפור הוא מעט שונה. גבס או כל קיבוע אחר לא בהכרח יביאו להחלמה של האזור. הפתרון האולטימטיבי במקרה הזה יהיה לבצע ניתוח שאמור לאחות את השבר. הניתוח אמור להתבצע על ידי אורתופד מומחה שמגיע עם ניסיון רב. הוא ידע מה הוא צריך לעשות על מנת להחזיר את המצב בחזרה לקדמותו.

מהו משך זמן ההחלמה משבר מסובך?

קשה מאוד להגיד בצורה חד משמעית בתוך כמה זמן מחלימים משבר מורכב. כל שבר מביא איתו את הייחודיות שלו ואת תקופת ההחלמה ששמורה רק לו. אך שברים מסובכים ביד לרוב מגיעים עם תקופת החלמה לא קצרה במיוחד. מדובר על כמה שבועות שבהם תצטרכו להימנע מלעשות תזוזות חריגות. מאוד יכול להיות כי ייקח מספר חודשים עד אשר תוכלו למצוא את עצמכם חוזרים לשגרת חיים רגילה כמו פעם.

צילום:freepik

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן