אורתופד מומחה מנתח

פרופ' רונן דבי הינו מהאורטופדים המובילים בישראל.

שמירה על תנועות טבעיות והקלה על כאבים, חזרתו של המטופל לחיים פעילים – כל זאת בכוחו של הרופא האורטופד המומחה המנתח

אורטופד עוסק בטיפול במחלות וליקויים במערכת השלד והשרירים. הספקטרום של הטיפול הרופא האורטופדי כולל פתולוגיות מולדות, פגמים בהתפתחות מערכת השלד, סיבוכים לאחר מחלות זיהומיות, פציעות כרוניות וראשוניות בבית, כמו גם מצבים פוסט-טראומטיים ומחלות של מערכת השלד. בנוסף, אורטופד מטפל במחלות הקשורות להפרעה במערכת השלד והשרירים.

הרשימה שבה מטפל אורטופד כוללת: 

 מפרקים ועצמות; רצועות וגידים; שרירים; קצות עצבים.

 באילו מחלות מטפל אורטופד?

 המחלות העיקריות בהן יש צורך בהתערבות אורטופדית:  

אוסטאוכונדרוזיס היא מחלה כרונית קשה של פלחים שונים בעמוד השדרה; מחלות מולדות (טורטיקוליס דיספלסיה בירך); כף רגל, עקמומיות ברגליים, רגליים שטוחות;   דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה מערכתית כרונית לכל החיים הפוגעת במערכת השלד וגורמת לעיוות קשה של המפרקים עד לקות; שברים בעצמות ועקירות מפרקים; ארתרוזיס ובורסיטיס – מחלות דלקתיות של המפרקים ובורסה periarticular

 איך מתנהלת הפגישה הראשונית עם אורטופד?

 בפגישה הראשונה הרופא:  מעריך חזותית את נכונות המבנה האנטומי של מערכת השלד (זה חשוב במיוחד כאשר בוחנים יילוד); קובע את טווח התנועה של המפרקים הבעייתיים; רושם פלואורוסקופיה להבהרת האבחנה, במקרים קשים ניתן לרשום הדמיה תהודה ממוחשבת או מגנטית.

מחלות במערכת השלד והפרעות והפרעות תפקודיות במערכת השלד והשרירים הן ההתמחות העיקרית של האורטופד-טראומטולוג. מומחה מנוסה ומוסמך יעזור להיפטר מתסמונת הכאב, לעצור את התפתחות התהליך הפתולוגי ולחזור לאורח חיים פעיל.

אורטופדיה היא התחום המוביל במרפאות טיפול ואבחון ל- CMR. ביקור אצל רופא הכרחי במקרה של כאב, דלקת, הגבלת תנועתיות ותסמינים אופייניים אחרים למחלות ODA, חובה לפגיעות בעמוד השדרה ובגפיים.


טראומטולוגים-אורטופדים הם רופאים אשר בתורם מספקים אבחון, טיפול ושיקום של חולים עם פתולוגיות שונות של עצמות, רצועות, שרירים ומפרקים.

 מומחים מנוסים משתמשים בשיטות טיפול מודרניות והתאוששות. הודות לכך הם נלחמים בהצלחה במגוון רחב של מחלות. התייעצויות עם מומחים אלה רלוונטיות למבוגרים וילדים כאחד.

צילום:freepik

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן